Monday, April 20, 2009

Dugaan oh dugaan!!!

Assalamualaikum,

Sihat? Aku baru baik sakit daaa....minggu ni memanglah minggu yang membingungkan bedah!!

Mula2 anak buah aku si Yasmin ni dignosed of Cancer and satu family in shocked mcm dah nak kiamat dunia...apa tak nya she's on 3 yrs old dah ada cancer siapa tak sedih kan? Aku try to stay calm tp mak and adik beradik aku semua dah melalak....aku nak dgr dari beberapa pakar dulu sebelum percaya pada 2-3 orang doktor...memang semua simptom dah ada kat Yasmin tapi hati aku tetap kata she's not having cancer!!! YA Allah tolonglah si kecil ni....biarlah dia hidup lama seperti kanak2 yg lain...Siang malam aku berdoa dan Alhamdulilah setelah 3 hari di ICU doktor pakar bilang Yasmin tak ada cancer!!! Sel yang terbentuk di dalam paru2 dia adalah tindakbalas antibiotik badan dia kerana dia demam!! Kira suspense gakk laa kan...kalau tak tak kan 3 hari baru doktor pakar sahkan dan konpemkan yg Yasmin tak de cancer!!!! apa2 pun Alhamdulilah semua nya selamat!!!!!

Yasmin semasa di ICU, sempat buat coloring tu....

Hasil coloring Yasmin..mak aku bilang muka lion tu dah macam Roda Impian dah...hahahahahahaaa....

Walaupun masuk ICU tetap request Mc D ekk....tgklah diorg makan mcm berkelah plakk!!!


Hah ni katil aku masa kat Tawakal!!! sehari selepas Yasmin keluar spital ..Mak Long dia plakk masuk spital!! Suspected Apendik!! Aiseey...aku dah tak larat nak jalan..kaki kanan aku dah tak blh nak angkat...so aku serah diri ku ke Tawakal dari puchong aku drive sensorang...boleh tak? Kata orang utara punyalah ketegaq!! degil sgt tak blh nak tunggu siapa2 dah aku drive sendiri ke Emergency dan terus terlentang kat katil kat ER tu ..padam muka den!!! hahahhaa...

Akhirnya aku di tahan wad oleh doktor...masukkan antibiotik dan terus aku baik..tp seksa gakk tgn aku sakit kene drip berbotol2...adoii!!!!Tapi doktor bilang kalau sakit lagi terus je operate tak yah tunggu2 lagi...mak!!!! takuttlah nak operate2 ni...

So skrg ni aku kene jaga makan minum aku laa....tak nak lah masuk spital lagi..boring seyy...dok baring tunggu doktor...