Monday, July 14, 2008

Aku tetap diam....

Assalamualaikum,

Apa khabar? lama gak aku tak update kat korang ehh...busy laa...macam2 benda nak buat...but so far Alhamdulilah...everythings proceed smoothly...ahahaaha...mcm ayat dalam report aku plak...

Well, where do i start eehh? Errmm....citer yang best2 je laa eh...last weekend aku pergi hantar adam ke swimming class di presint 16....eermm....not bad la tempat tu....ada kedai makan...hahhaa...sambil menunggu adam abis kelas aku ngan mak makan laa apa lagi kan.... and sempat laa merasa roti boom...wah..ada kaya seyy...ingat kan roti boom ada gula je....1st time aku makan roti boom ada kaya....sedap gakk...tapi tak blh makan selalu...hehehhehee....

Lepas makan aku pun pergi laa jengok Adam...tgk jam dah pukul 12:05...isskk..bila nak abis daa? aku ada jemputan kawin ni...lepas abis kelas swimming si adam blh plakk terjun ke kolam lagi satu...haiiyyooo...penat aku terjerit2 panggil dia keluar kolam..."mak Long ada wedding laaa!! cepat naik....kang mak long tinggal eehh" jerit aku.... cikgu2 dia senyum je tgk gelagat aku panggil adam yang so playful!!! kalau aku tak de wedding aku memang biarkan dia mandi je.... tapi aku memang nak kene gerak dah..and awan hitam pun dah berarak...mak aku dah risau takut hujan....

Nasib baik hujan turun lepas kita dah kuar dari Putrajaya....terus ke puchong and hantar mak, Yasmin n adam kat bawah blok and aku bergegas ke Taman Medan...iisskk...lambat dah ni...pengantin dah bersanding pun masa aku sampai...cute nyeerr Ishiqa n Tembakau!! diorg ni adalah chatters Alamak.com...hehehehe....panjang jodoh diorg ni...dr Chatroom hingga ke jinjang pelamin....aku pun sempat jumpa dengan chatters2 yang lain..Milo datang dgn wife...Anie...laa diorg ni kawin rupanye hehehhe... ada Madie and Cologate!! iisskk....Cologate makin sihat!! Madie mcm tu jugak laa....and yang paling aku terkejutz si Sstone pun ada....hhmmm....

Anyway, aku enjoy laa masa kat wedding Ishiqa and Tembakau...especially tengok gelagat paksik2 yang karaoke tak henggat!! hahahahahaa....soooo cute!!!

Kul 3pm aku dah kene gerak ke puchong nak amik mak n yasmin balik bukit jalil....sempat aku cerita kat layla tentang 'benda' yang hempap aku kat dalam bilik aku...and rupanya layla tak blh tido plak malam tu gara2 teringat cerita aku....hahahahha....teruk laa adik aku ni...

Hari ni aku siapkan show prep breakfast utk besok n lusa....sambil call nasha aziz and Datin Seri Tiara..eerrm...diorg not available plak khamis ni!!! kene cari back up ni...Hah!!! i know who!!! hehehee.....matii laaaa Zizi n Tuah kat dlm konti hari khamis ni!!! hehehehehee...its gonna be great!!nak tau siapa kene laa dgr Suria hari khamis ni....hahahahaha....

Korang jangan lupa puasa tau!!Selagi masih di bulan Rejab....insyallah aku akan sambung puasa minggu depan...minggu ni cuti daaaa.....hehehehee...ok take care!!!wasalam!!


“Keistimewaan yang Tuhan berikan kepada wanita terlalu banyaknya”. “Kasihnya Tuhan kepada wanita!” Itulah kata-kata yang paling mudah digunakan untuk menggambarkan ‘layanan’ istimewa terhadap wanita dalam Islam"

"Sesungguhnya haid adalah rahmah yang patut disyukuri oleh wanita. Walaupun mereka tidak dapat mengerjakan ibadah di atas namun mereka diberi pahala sama seperti mereka yang melakukannya."

Wanita`kurang dari sudut agama’, tetapi ini bukan bermaksud yang wanita itu kurang dari sudut iman dan taqwanya. Mereka cuma kurang bersolat ketika datang haid dan nifas. Namun, oleh kerana di waktu-waktu lain mereka sentiasa bersolat, maka sepanjang waktu haid dan nifas itu, Tuhan tetap memberikan juga pahala solat sekiranya mereka dapat bersabar dengan keadaannya yang tidak selesa itu.Bayangkan seorang wanita yang baru melahirkan anak. Sudahlah digugurkan dosa-dosanya seperti seorang bayi yang baru lahir, diberikan pula pahala solat percuma sepanjang dia dalam keadaan nifas. Dan kalau dia sabar menyusu, memelihara dan melayan kerenah anaknya pula, makin banyaknya pahala yang Tuhan sediakan untuknya.

"Sampaikanlah Walau Sepotong Ayat - Sabda Rasulullah SAW".