Wednesday, July 30, 2008

Boss!! Boss!!! Boss!!

Assalamualaikum,

Hola!! Betapa happy nyer aku gi keje minggu ni...hari2 aku penuh dengan bunga2 cinta ....cinta kan keje!! yup!! aku dah mula ada semangat nak keje pasal ....... korang pun tau kan... ahaks!!! kalau tak tau korang bacalah blog aku yg lepas2 eh..

Hari ni aku nak citer pasal BOSS!! Orang yang paling penting dalam OPIS!!! kalau korang 'screw up' dgn BOSS korang..aku nasihatkan baik korang berhenti keje je laa..Ahaks!!!

1- Ok pengalaman pertama aku bekerja dan mengenali insan yang dipanggil BOSS adalah masa umur aku 20 tahun ... waktu tu aku keje di Kwong Yik Bank (skrg RHB), aku masa tu kerani biasa je...Boss aku nama dia En Majid (bukan nama sebenar...ahaks poyo laaa...nak jugakk) mesti laa letak nama samaran kalau tak mati la aku kene saman!! ahahahaha....ok..ok... En Majid ni selalu tak de kat ofis pasal dia selalu gi main golf..kata seksiteri dia...so En MAjid ni ada ke tak de kat office mmg tak de effect pun ...ahahahaha...matii laahh....

Anyway, En Majid ni dia kalau nampak long que kat bank dia akan eksen berdiri kat luar pintu office and cekak pinggang so that orang2 kat luar tu tau laa yg berdiri cekak pinggang tu BOSS!!! ahaksss!!! bila aku nampak ramai org beratur kat counter...aku pun cepat2 countdown untuk En Majid step out and pose maut kat depan ofis dia.... aku ingat aku sorang je yang perasan...rupanya staff2 yang lain pun tau gakk..hahahahaa...so bila org ramai kat dlm bank teller2 aku semua gelak2 and senyum2..pelanggan ingat kita ni mesra pelangganlaa gamaknyer....tapi sebenarnya tak larat nak gelakkan boss!!! ahahahaha....


2- So pengalaman keje no 2 adalah di Kerry's di Plaza pelangi JB...aku jadi promoter kat GQ...men's department you!!! hehehehe...i like!!!satu hari ada sekor mamat ni dtg nak beli baju ...punya lah cerewet nak mams...tapi aku layan je pasal supervisor aku bilang customer always right!! ahaha..masa tu aku mmg giler keje laa...tak kisah laa dgn org yang cerewet ni..so aku pun layan laa karenah mamat ni... pilih nyer pilih last2 sehelai baju je dia beli....mangkuk tepen betul laa...so masa aku tgh sediakan cash bill aku tanya dia yg kita ada promotions setiap belian kita ada bagi satu kotak 'brief' percuma...dia mcm tersentap bila aku tanya dia nak saiz apa? hahahahaa.... mmg laa aku tak berniat nak tau apa saiz dia tapi dah 'brief' tu ada saiz kan..hahahhaaa.. dia pun terkulat2 nak jawap laa...last2 dia kata dia nak saiz L... aku terkejut laa pasal tak percaya saiz L yang dia mintak...hahahaha..Aku tanya dia are you sure L saiz? dia pun macam sentap dgn aku.. and mati2 dia kata dia saiz L!!! hahahaha...matiiillaaah..aku pun bagi laa coz malas nak argue saiz seluar dalam orang!!!So nak jadikan cerita besok nye supervisor aku panggil aku...dia tanya semalam ada tak aku gaduh denga customer tentang saiz seluar dalam? Aku gelak laaa...mmg laa ada mamat poyo yang bersaiz M berangan nak pakai saiz L.... Supervisor aku pun gelak jugakk tapi dia kata mamat yang poyo tuu lah boss aku!!!! hahahahahahaa...and boss aku masih sentap dgn aku and suruh aku cari keje lain...hahahaha...aku diberhentikan keje kerana argue saiz seluar dalam dgn boss aku!!!! bodoh betul!!!ahahahahahahahhaaaaaa...


3- Pengalaman ke 3 sewaktu aku keje kat Tanjung Puteri Golf Resort sebagai Golf Registration Clerk... keje mmg best giler ..hari2 paksik2 jepun and korea belanja breakfast!! tapi Boss aku lady boss daaa....nama dia Mrs Yap (mungkin bukan nama sebenar jugakk nii) dia ni volume dia mmg laaa sekuat alam...cakap dekat sekaki pun dia blh jerit2...aku rasa mcm nak sumbat je dgn bola golf bila bercakap dgn dia...sakit telinga tau!!

Satu hari Mrs Yap ni sakit tekak...so suara pun mcm donald duck!!! Bdk2 office punya laa gelak tak ingat alam bila dgr dia bercakap....dah sakit tekak tu nak jerit2 jugak laa ....korang bayangkan laa mcm manalah kita tak gelak suara mcm donald duck!!! sungguh!!! hahahahhaa...nak dijadikan cerita...Mrs Yap panggil aku masuk bilik dia coz dia nak tanya pasal sales hari tu laa....bila dia bukak mulut je aku dah tak tahan dah tapi aku tahan je...masa aku explain kat dia tentang sales aku hari tu..tiba2 ada member aku kat bilik sebelah buat bising and Mrs Yap pun menjerit suruh diam coz mengganggu perbualan kita org...masa dia jerit2 tu aku dah tak tahan nak gelak.....tapi mmg aku ni kaki gelak so terburai laa aku ketawa tak hinggat kat depan Mrs Yap kerana aku terbayang donald duck terjerit2 kat depan aku....hahahahahaa.... lalu Mrs Yap pun tersentap and halau aku keluar dari ofis dia and jerit.. "GEt out!!!' 'i don't want to see u again'..... Aku pun keluar dgn ketawa terbahak2..... hahahhahaahaha....bodoh laaa...pasal aku gelakkan dia pun dia nak terminate aku!!!!pooyyooo betul!!


Actually ada banyak lagi pengalam lucu dgn bos tapi aku tak larat nak cerita...hehehehe...nanti laa kalau ada masa aku cerita lagi ehh...Aku bukan nak kutuk bos2 aku laa cuma aku nak kongsi pengalaman aku je... sebenarnya dalam semua hal ni...aku yang buat silap!! iyalah masa tu darah muda manalah serius tentang keje kan... Harap bos2 aku yang baca blog aku ni tak sentap eehh...