Friday, July 18, 2008

What a day!!

Assalamualaikum,

Hai...pe kabar? me? hehehehe...byk betul aku nak cerita...

First2 sekali... tentang kebakaran kat rumah aku baru2 ni.. memang laa kecoh....tapi so glad laa tak de benda2 yang tak diingini berlaku..

Menurut citer mak aku... lepas dia balik dari mengaji dia terus keluarkan barang2 dari fridge tuk masak lunch... dia terbau jugak benda terbakar...but dia ingat jiran aku berbangsa cina tengah sembahyang...tiba2 baru menjadi kuat dan mak aku tgk asap semakin tebal masuk ke dalam rumah aku...and mak aku kejutkan ayah yang terlelap kerana tidokan Yasmin...bila ayah aku check kat balkoni dia ternampak api marak keluar dari tingkap dapur jiran aku yg dok kat tingkat 6!!!Ayah aku kata patut laa asap makin tebal rupanya ada rumah terbakar!!!

Ayah aku pun suruh mak amik beg yg ada document2 penting and yasmin turun ke bawah block...ayah terus lari ke guard house and call bomba....mak aku sempat panggil jiran2 kat floor aku tu...sib baik aarr mak aku ni prihatin...rupanya neighbour aku ada sorang tu ada anak kecik and yang sorang tu tgh mengandung... semua turun and tunggu kat bawah block....diorg terpaksa turun ke bawah kerana asap hitam and tebal tu dah masuk ke dalam rumah dan memenuhi ruangan di tingkat 12 rumah aku tuu....

Sib baik laa masa asap tebal menyelubungi rumah aku semua jiran2 kat floor aku dah turun bawah....bila bomba dah pastikan yang floor rumah aku dah selamat baru laa mak aku naik ke rumah...bila sampai kat depan pintu....lantai2 rumah aku dah berminyak2 dan rumah aku penuh dengan abu2 putih....mcm abu gunung berapi laa plakk....

Baju2 yang mak aku basuh semua kene basuh balik...and washing machine kat wet kitchen aku dari warna putih jadi warna kelabu...hehehehe...rumah aku dah jadi macam mangsa gunung berapi...

Ayah call britau aku tentang kejadian tu....aku pun bergegas laa balik rumah...sampai rumah bomba masih lagi kat bawah block and diorg baru je abis padamkan kebakaran tu...dan rumah aku pulak busuk dengan bau benda terbakar....

Sampai ke hari ni kau letak laa aroma therapy ke, daun pandan ke, apa ke...bau terbakar tu masih lagi melekat kat dalam rumah aku...isskk...tak tau macam mana nak buat.... semua benda2 dalam rumah aku dah lap bersih2...tapi bau terbakar tu tetap ada...bilik aku mmg dah tak bau dah pasal pewangi dalam bilik aku mmg kuat...cuma bila aku keluar bilik je...bau hangit menusuk2 hidung aku yg tak mancung ni...hehehehehe...

Seminggu sebelum kebakaran anak buah aku Yasmin terjerit2 ketakutan sewaktu aku buka lampu dapur ntah apa yg dia nampak pun aku tak tau... dan masa tu dah nak maghrib dan bila aku masuk dapur bulu roma aku berdiri tegakk!! dan ayah aku pun masuk dapur gakk pun bulu roma dia pun naik sampai ke tengkuk!! eerrmm...must be something eeh... ayah pun amik penyapu lidi and libas2 kat dapur sambil baca ayat kursi....

Malam tu aku tido lewat dalam kul 1 pg baru aku off laptop aku..tiba2 aku di kejutkan dengan bunyi msg masuk....tgk jam dah ku 320pg...then aku terlelap balik...tiba2 aku rasa mcm ankle aku ada org pegang...dan badan aku tak boleh bergerak..aku berpeluh dgn tiba2...padahal kipas betul2 kat depan aku...aku buka mata dan aku masih lagi nampak almari dan dinding bilik aku...cuma badan aku tak boleh bergerak...nasib baik aku tidor mengiring di rusuk kiri mengadap kiblat...jadi aku rasa mcm ada satu benda hempap lengan kanan aku dan kepala aku terpelesuk di dalam bantal...mmg ada benda hempap aku...jadi aku pejamkan mata dan baca ayatul kursi dalam hati...tapi benda tu masih lagi hempap aku...aku tekad nak jerit 'Allah hu Akhbar" tapi suara aku tak keluar....puas aku cuba byk kali nak jerit Allah Hu Akhbar sekuat hati...tapi suara aku tak terkeluar....tiba2 aku jadi geram dan aku buka mata dan aku ternampak ada satu kepala sedang bersandar di atas bahu aku... wajahnya sungguh buruk... wajah itu seakan memakai tudung hitam dan mata nyaa..nauzubillah... merah menyala..dan mata hitamnya berwarna putih....gigi nya jarang2 dan tajam2....1st time aku tgk wajah mcm tu... selalunya aku kene 'kacau' je tak pernah dia tunjukkan muka dia...but now aku tau laa mcm mana rupa makhluk kat rumah aku tu sebenarnya....

Aku dah ceritakan kat ayah and mak....diorg suruh aku jgn berhenti membaca yassin tiap2 malam kat dalam rumah.... biarlah la dia nak kacau ke apa...dia tu makhluk Allah juga...

Oklah.... aku nak siap2 utk minggu depan nyer show..hari ni lepas sembahyang jumaat aku nak gerak ke JB...ada org nak beli rumah di JB...Alhamdulilah....have a great weekend beb!!!wasalam...

. Firman Allah yang maksudnya : “Sesungguhnya syaitan itu adalah musuh yang nyata.” (QS Al Baqarah 16"

bicara mengenai syaitan. Makhluk ini menakut-nakutkan manusia. Lantaran itu, Allah mengingatkan supaya jangan takut kepada mereka tetapi takut kepada-Nya dan menjadi orang-orang mukmin (yang mempercayai ayat-ayat-Nya). Firman Allah,

"Itu adalah syaitan yang menakut-nakutkan sahabat-sahabatnya, maka janganlah takut pada mereka, tetapi kamu takutilah Aku, jika kamu orang-orang mukmin." (3:175)