Tuesday, December 22, 2009

Family day out and the preparations...

Bismillahirahmanirrahim....

Assalamualaikum...

Its been a very tiring weekends...Alhamdulilah... its all worth it!!

Friday check in for my S'porean uncle, aunties and beautiful cousin Faezah at Bukit Bintang. I didn't realize that Bukit Bintang has a lot of nice budget hotel... should inform habibi about this good news..so senang to go to Tarbush!!! hahahahaa...

Anyway...on Friday tu terus ke Masjid India...cari bunga telur, tempat letak hantaran and also berkat utk guest. Penat seyy!!! satu masjid india kita tawaf...hahahahaa...but Alhamdulilah..semua dapat di cari...

Saturday pergi rumah Obeq Salleh pat Puncak Alam....Ya Allah jauh nyeerrr....tp sib baik ada driver kesayangan....Thank you darling!!Di puncak alam kitaorang makan..makan dan makan lagi...hahahahahaaa...Sedap betul Obeq Salleh masak!!! Tapi sampai skrg aku tak boleh recall ikan apa yg dia goreng!! Lauk kari ikan kurau, lauk bening and sambal tumis petai udang or udang petai...ntah laa macam mana nak sebut tp aku tak makan pedas kan so buat bodo je laa...aku makan lauk being dgn ikan goreng yang sedap tu..Ya Allah...apa nama ikan tu eehh... iisskk...makan tau tapi nama ikan tak tau... hahahahaaaaa...

Anyway, dari Puncak Alam kita ke Puchong Prima...hujan lebat sepanjang perjalanan dan Alhamdulilah semua selamat sampai Puchong at 3pm..aku pun terus ke bilik solat Zohor and then baring2 kejap...kesian darling aku kene pergi beli vade and goreng cempedak!!! Tak pe laa dia suka kene suruh...aku pun terlelap....sampailah cousin aku kejutkan aku nak tumpang solat Asar kat bilik..then aku turun bawah tgk darling tgh solat kat bilik bawah...Umi marah aku sebab dia kata tak baik aku tinggalkan dia kat bawah...hahahahaa....Ya Allah...Abi kan ada apa dia tak blh berbual ke dgn Abi and the rest? hhmm...tak kan nak berkepit jee? rimas seeyy...

Malam hantar darling balik to his hotel and sempat jugak cakap pasal berkat guest yang kita kene collect kat Semua House...yes darling i remember that!!

Sunday plakk pagi2 buta kita dah bangun...hantar adik aku ke ERL coz aku tak sanggup nak hantar ke KLIA...hahahahaa... and then kita siap ke wedding di Bukit Jelutong!! Ya Allah...we hv to go thru the same road again!!!!tapi tak jauh mcm Puncak Alam laa kan..tepat kul 12 tengahari kita sampai kat Dewan Guthrie...Alhamdulilah...makan makan..and makan then terus ke bukit bintang plakk...amik org S'pore coz nak bawak diorg ke Kelana Jaya...kesian darling aku keletihan tp nak buat mcm mana ... family day kan... nak sgt jadi family aku and now kenelah aku bawak ke sana sini...Alhamdulilah...he's happy!!

Lepak kat Jasmine Tower sampai petang...dari makan Tomyam yang sedap tuu hinggalah ke keropok belinjau....terkulat2 muka darling bila makan keropok belinjau..hahahahaa...lupa nak bilang...keropok tu pahit sket!!! hahahahahahahah...Umi marah aku coz buli dia....aku tak buli laaa aku lupa nak bilang ajaaa... hahahahaha... sorry laaa!!!

Then hantar Umi n Abi balik Puchong lepas tu kita keluar lepak kat Pampas di Bukit Bintang...nice place and aku dah booked for new year eve dinner kat situ. Insyallah we gonna hv a nice dinner together on the eve of my birthday!!!Just the 2 of us!!!

Lepak kat Pampas till 1130 then kene balik laa coz aku keje besok!!! tak faham2 ke? dia tak nak balik tp aku nak balik...hahahahaa...so drama kan? but he had to let me go that night. kata dia awal sgt aku nak balik...Ya Allah...aku keje laa besok!!! sabor je laa eekk...

Anyway, malas nak layan drama king tu aku hantar dia kat hotel and terus balik puchong...sampai rumah...Abi dah tunggu kat depan pintu..tgk jam...sib baik belum kul 1pgi...hehehehe...

Well, overall...we do have a nice weekend with our families!!! Alhamdulilah... Alhamdulilah...Alhamdulilah...We been blessed!!! Alhamdulilah...i love my family!!and i love you more!!