Sunday, September 14, 2008

Berat badan Oh....berat badan!!!

Assalamualaikum

Sihat? Aku Alhamdulilah...semakin sihat adalah...hehhehheee...Well, ada banyak cerita nak aku kabarkan....mula2 pasal berat badan aku ni...yeerrr....berat badan never been an issue for me..but this time really shocked me laaa....apa tak? let me recap back in when i was in Xfresh fm... believe it or not... berat badan aku 80kg!!!Maak aaii!! then aku kene asthma attacked!!! yeap!!! masuk hospital turun laa sket....can't remember but then aku join Suria fm...berat aku 75kg .... masa tu baru 3-4 bulan kat Suria....may be because aku gi keje naik LRT and jalan kaki dari LRT station ke opis makan masa 10-15 mins... and naik tangga lagi...kira ok laa ada gakk exercise kan!!! Then aku gi umrah...16 hari kat sana bila balik berat aku 60kg!!! can u imagine!!! masa tu mmg aku susut abis!! baju aku dari XL now dah blh pakai M!!! yeaahh!!!! M size Peopleeeee!!!!

Then satu hari aku demam then aku timbang berat badan aku turun lagi!!! 58kg!!! ok laa kan!! at least turun lagi...and baru2 ni aku demam selsema aku timbang lagi..berat aku 55KG!!!! wahh!!!! very2 impressive!! actually aku tak makan ubat kurus or pergi gym....hari2 aku berjalan kaki dari LRT ke opis ulang alik and escalator kat LRT station tu pun rosak..so aku mendaki anak tangga hari2 laa...and bulan puasa pun aku kurangkan makan nasi....and also sahur aku tak makan nasi..just minum susu je....mungkin ini adalah faktor2 yg menyumbang kepada penurunan berat badan aku...

Korang ingat aku dah happy eehh? memang pada mulanya aku happy giler bila berat badan aku turun dgn cara semulajadi....tapi!!!!!!!!(mcm drama minggu ini....)

Kekasih gelap aku kata dia nak aku turunkan berat badan aku sehingga 48KG uols!!!!!Makk aaiiii!!! boleh ke? itu laa soalan2 yg sering bermain di dalam fikiran aku!!! hhmmm...... dia tak tgk badan aku lagi skrg ni...iyer laa dia sibuk keje kan...and kat dalam phn blh laa cakap apa je....kalau dah tgk badan aku skrg ni mungkin dia tak nak aku turun lagi..cukup laa dgn berat skrg ni...maintain jee...

Bukan apa....aku pernah kurus dulu and bila aku kurus....muka aku nampak tua and also..nasi lemak aku ni..hahahahha..akan mengecil!!! tak naaaaakkkk!!!!!!!! Mak aku bilang perempuan kalau kurus sangat pun tak cantik...nasi lemak pun kecil gakk...hahahaha....dari 2 hengget jadi nasi lemak lima posen!!! nak keee? eeeiiiiii!!!!

So sekarang ni aku just nak maintain je..kalau nak turun lagi pun....biarlah turun till 50-53kg...kan...kan....kan.Tak sanggup aku nak turunkan berat badan lagi kan korbankan nasi lemak aku!!!! hahahahhaahahaa!!!!

Now korang tengok sendiri perubahan berat badan aku eehh!!!!


Ni masa kat XFRESH FM dgn Datuk Siti




Ni pun masa kat XFRESH gakk!!




Ni masa aku baru seminggu balik dari Umrah




Dan ni gambar aku sekarang!!!



So....mmg aku kene turun sket lagi tapi tak laa sampai 48kg kan...kan...kan... hehehehhehehehee...