Tuesday, September 30, 2008

Raya datang lagiikkkkk!!!!

Assalamualaikum,


Hari ni memang memenatkan sket laa... apa tak nyer .. pagi2 aku dah bangun keluarkan ikan and udang, kemas2kan dapur apa yang patut so senang laa sket nak masak nanti...dari kul 6pagi sampai kul 1ptg aku dah siap masak....Alhamdulilah....so adik aku Shah ajak gi cari kuih raya and fresh flowers...memang tiap2 tahun rumah aku kene ada fresh flower di pagi raya..wangi laa sket rumah tu bila bau bunga...

Mula2 aku ke Tesco...cari bunga and tiba2 nampak kusyen and beli laa kusyen tu..utk alas kerusi meja makan aku....tak de banyak choices so grabbed je laa apa yang ada...hehehehehe...then lalu kat bahagian kuih muih...tiba2 ternampaklah satu kotak chocolate chips butter cookies!! wah menarik ni....tgk sket cara2 nak membuatnya....eerrmm...senang tuu... well, adik aku pun tanya aku ...nak cuba buat tak? Aku pun tgk just pakai butter n telur sebijik je....ok lah why not kita cuba try...kalau jadi blh laa jadi makanan asasi kita...hahahahhahaa....


Then kita ke Bangi cari kuih raya...byk kuih tapi mcm tak meriah je kuih2 tu... last2 beli 2 jenis je la.... mama carey and kuih tart...ntah sedap ke tak kita belasah je laa...hahahahahahaha..tiba2 aku teringat mak pesan beli taugeh!! cari punya cari ..tak de taugeh yang fresh!! so adik aku suggest kita ke pasal borong!! What? pasar borong? penat seyy!!! tapi alang2 dah keluar ni..aku pun singgahlah pasar borong dan belilah taugeh!!


Sampai rumah dah pukul 3 lebih ...aku dah penat giler..uppacked semua barang..and adik aku ajak buat cookiess tuu...leeerrr....aku pun buatlah.... keluarkan oven , dulang and mcm2 tuk membakar....kita uli tepung sampai tak percaya kita blh buat cookies at the very last minutes....and cookies kita berjaya di bakar dan rasanya lebih sedap dari Famous Amos!!!!Betul!!! heehehe tgk laa gambar ni...



Selepas di bakar!!!



Dalam satu kotak cookies ni blh dapat dalam 80keping ok la.. then aku buat satu lagi adunam and dapat penuhkan satu balang ok laa kan....

Tak lama kemudian askar2 layla datang menyerang rumah aku hahahhahaha....so diorg laa jadi bahan experiment aku ....rasa cookies ni sedap tak? kalau tak sedap bilang mak long n cik man eehh.. Si Adam terus pegang bekas cookies aku tak nak lepas....so they like it!!! yay!! Alhamdulilah..diorg suka cookies yang kita buat...so now aku tau laa apa nak buat utk diorg...

Jam dah pukul 11:46 mlm aku nak tido dah ni...sambil aku on YM aku 24/7 untuk dia...apalah kisah dia kat sana...harap2 semuanya ok je... Ya Allah!! Kau selamatkanlah dia...agar dia selamat pergi dan kembali..amin...

Selamat Hari Raya people!!! have a great one yach!!! muaaahhs!!! wasalam!!!

p/s: rindu la...