Tuesday, September 2, 2008

Hasad Dengki tiada kesudahan.....

Assalamualaikum,

Aku hangin betullah dengan sikap orang yang penuh dengan hasad dengki ni..Bukan terjadi pada diri aku tapi pada adik aku...Dia ni memang pandai dan rajin buat kuih...so dia ingat tahun ni nak tambah pendapatan dengan menjual kuih conflakes honey tuu..

Hari pertama dia bawak sample ramai plak orang yang order.... satu botol RM25 je...ada laa dalam 50 biji..dan ramai pulak yang order tu...30 botol orang kat opis dia order...aku pun bangga laa pandai jugak adik aku buat business...

Bila dah ramai orang sebut2 kuih conflakes adik aku tu jadilah sebutan satu tempat keje..dan datanglah sekor malaun yang tak habis dengki adik aku... si malaun ni boleh email kat semua orang di pejabat resepi conflakes adik aku tu...apa motif dia buat mcm tu? memang recepies tu adik aku dan bini dia je yang ada....

Sejak semua orang dapat recepies tu diorg dah tak order lagi dengan adik aku....kesian adik aku...baru nak buat business orang dah caras!!! ni laa orang melayu!!!Kalau aku kutuk bangsa sendiri orang kata ludah ke langit kene muka sendiri...tapi orang2 mcm ni bukan melayu dari jenis aku!!!Melayu yang tak sedar diri...penuh dengan Hasad Dengki...sudah2lah...apalah salah kalau tengok bangsa sendiri maju!!!Kalau nak kata tak berpelajaran...tak jugakk..belajar sampai ke luar negara....tapi otak masih lagi kuno!!!

Aku memang hangin betul dengan orang2 macam ni....bak kal je Ramadan...kalau tak dah lama aku carutkan malaun ni....

Oklah ...biar Allah je lah yang membalas perbuatan dengki khianat malaun ni... pada adik aku...jangan lah give up..teruskan jual kuih lain plakk...insyallah kalau ada rezeki tak ke mana....