Tuesday, November 25, 2008

Cinta oh Cinta....

Assalamualaikum,

Apa khabar? aku sihat alhamdulilah..duduk di depan laptop mencari idea untuk menulis skrip tapi tiba2 dapat idea untuk menulis blog!!! Ahahahahahahhahaaa.....iyooo laa!!!

Well, semalam aku telefon maksik aku yang berada di Mekah..dapatlah meluahan segala kesedihan di hati..aku minta dia doakan ketenangan hati dan dimurahkan rezeki...dan diperolehi kesihatan supaya aku dapat menjaga orang tua ku sebaik mungkin....

Lepas isyak ada seorang teman telefon aku...dia menyesali atas perbuatan dia terhadap gf dia selama ini..dia tak sangka gf dia terlalu menyayangi dia sehinggakan sanggup berbuat apa saja...demi cinta yang sejati katanyaa.... tapi kesabaran setiap insan itu ada batasnya...kini gf dia dah tinggalkan dia kerana tak sanggup dengan perangainya yang tak pernah menghargai pengorbanan dia..Kalau aku pun aku tinggalkan aja lelaki yang tak tau menghargai perasaan wanita..

Lumrah manusia bila dah ditinggalkan baru laa nak menyesal, barulah nak sedar yang dia telah kehilangan orang yang ikhlas menyayanginya...Ego lelaki memang kita tak blh nak lawan....tapi kerana keegoaan ini lah telah memakan dirinya...

Kini gf dia dah ada pengganti...lebih baik dari kawan aku ni..iisskkk...orang cantik memang laa cepat dapat pengganti..tapi aku faham apa yang dilalui oleh perempuan tu...i would do the same too!! Don't waste your time with someone who are not feel the same way you are..jangan buang masa...kalau jumpa yang tak sesuai...just say 'NEXT!!' hahahahahahahhhaaa

Life goes on baby!! We got to move on!! Enjoy life as much as you can baby!! Kalau ada jodoh tak ke mana!! Kita kene laa memilih...coz this is our life!! but if i found someone who love me of what i am....i'll love him more!!Nowadays susah nak cari lelaki yang sayang kat kita seadanya...and for guys out there, just cut the ego aside..if you love the girl you got to tell her and show to her...because we need to know how do you feel...if you just let the girl keeps on show and give her love to you, i bet one day she'll walk away from your 'egoistic' life!! jangan menyesal pulak lepas tuu...ehhh...orang perempuan ni kalau dah sayang memang sepenuh hati tapi lelaki selalu take advantage....kan?

Well, aku sudah muak dengan perangai lelaki macam ni...tapi aku tak pernah menyesal kerana at the end of the day i'm not missing anything!!I did best but if you still want to stick to your ego...i'll let be.. and wish you all the best for your next so called 'relationship'. It won't take you anywhere coz you'll never changed!!!


Berbahagialah para pecinta
kalian dianugerahi rasa cinta dan dicintai
Tolong jangan sia-siakan
Karena Bagaimana pun, cinta tetap cinta

Seringkali manusia tidak menghargai cinta
Ketika cinta itu ada
Ketika cinta datang, mencoba untuk menyapa

Mungkin mereka baru akan merasa betapa berharganya cinta
Bila mereka merasakan betapa sulit untuk mendapatkannya

Teman, siapapun, dengarkan pesanku
Hargailah cinta
Tolong, jangan sia-siakan
Jangan buang dan abaikan

Kalau kalian mau tahu betapa berharganya cinta
Cobalah menjadi orang yang memperjuangkannya sungguh-sungguh
Dan gagal,…berulang-ulang.

Maka di situlah kalian akan tahu
Arti Cinta