Thursday, June 26, 2008

Ayat ayat cinta......

Assalamualaikum,


Baru hari ini aku dapat menonton filem Ayat ayat cinta...memang benar menusuk perasaan ku tiap kali wajah Ferdi Nuril muncul tenang....memang benar menusuk perasaan ku tika Ferdi Nuril menangis...aduhh..air mata sang lelaki begitu berharga buat ku....namun aku tidak menangis seperti teman2 yang lain....ntah mengapa ya? mungkin sewaktu menonton aku di ganggu oleh sms2 yg ngakk putus2 memasuki telefon ku...adduuhhh....kacau ajaa....

Tapi harus di puji filem ini banyak betul kebenarannya....ia mengajar aku tentang menjadi muslim yang sejati.... Islam itu adalah kesabaran dan keikhlasan...benar...benar semua nya...

Mencintai dan memiliki itu adalah 2 perkara yang berbeda.....aku setuju sangat...benar2 membuat aku terfikir tentang hidup ku...

Alhamdulilah....aku redha apa yang terjadi...

"Ya Allah Tuhan yang Nur Nya berada dalam rahsia Nya, dan rahsia Nya berada dalam makhluk Nya, lindungilah aku dari pengelihatan orang-orang yang mengintai dari hati orang hasut dan orang yang zalim, seperti Engkau melindungkan roh manusia dalam tubuhnya, sesungguhnya Engkau maha kuasa atas tiap-tiap sesuatu"