Sunday, June 22, 2008

Hujung minggu yang tenang....

Assalamualaikum...

How's ya weekend? Alhamdulilah..harap2 semua nyer berjalan dengan lancar ehh....Aku pula sibuk dengan family... Hari Jumaat malam kami sekeluarga dinner di Puchong....sedap betul makanan kat situ...walaupun harga dia agak mahal tapi Alhamdulilah...its really worth it....Aku happy sangat kerana semua orang dapat berkumpul and makan sama2....Alhamdulilah...

Sabtu aku bawa mak n ayah pergi ke Aquaria KLCC....aku suruh mak diam2 je jgn bilang ayah...kerana ayah aku ni kalau bilang awal2 nanti dia tak nak pergi... so sampai kat depan Aquaria tu baru aku bilang kita akan masuk ke dalam ni tengok ikan...hehehehee...bila dah beratur beli tiket ayah aku dah tak blh nak say no laa kan....ayah n mak risau takut tiket mahal sgt... tapi aku bilang warga emas mcm ayah cuma RM18 dan aku n mak pemegang mykad cuma rm28 ...so ok laa ayah pun setuju... satu jam lebih kita kat dalam Aquaria tu... bdk2 sekolah punyalah ramai..so keadaan kat dalam tu mmg bising dengan budak2 berlari2 sana sini... mak aku sampai pening kepala ... hehehee... teringat cucu dia yang 2 orang tu pun selalu buat bising macam tu.....Aku tengok ayah bukan main seronok sekali tengok ikan2...Alhamdulilah... mak n ayah suka... apa lagi yang aku inginkan di dunia ini...dapat tengok diorg happy aku panjatkan kesyukuran... sekurang2nya aku dah buat mak n ayah gembira hari ni...Alhamdulilah.....

Lepas tu kita pergi makan kat food court KLCC...aku amik nasi ayam manakala ayah n mak makan nasi campur...mak terkejut bila secawan teh tarik di KLCC food court berharga rm3!!! Abis tu.. dah sewa mahal...teh tarik pun mahal laa jugak kan... yang menariknya teh tarik tu di hidangkan dengan cawan kopitiam batu yang kecil tu... haiyyyooo...cekik darah betul... mak aku merungut..hehehehee...biasa laa tuu...KLCC namanya....harga2 di sana bukan untuk rakyat tempatan...tapi untuk orang luar.... pelancong2 tak merungut pun pasal diorg mana tau nak bandingkan harga2 makanan di tempat2 lain...

Lepas makan kita balik rumah untuk solat zohor...dengan lebuhraya baru Putrajaya-KL ambil masa 15min je sampai rumah.......senang betul...

Lepas zohor aku terlelap plakk....sedar2 pintu bilik aku mak ketuk pasal dah nak abis Asar aku masih tido lagi.... issk... kalau tak di ketuk pintu mau sampai ke maghrib aku terlelap....

Lepas Maghrib kita ke pasar borong selangor...kat Putra Permai ....beli barang2 dapur..tak ramai org sangat pasal baru brapa hari bulan kan...hujung bulan baru ramai orang membeli belah...lepas beli barang2 kering dan barang2 basah....kita dinner kat Restoran Azwath di PUtra Permai....aku dan ayah dah berangan nak singgah beli durian nanti waktu balik....tapi tiba2 tak jadi pulak...insyallah next time....

Sampai rumah kemas2 barang2 yang di beli then solat Isyak and aku terus online..selalunya Sabtu malam minggu ni aku selalu online sampai ke awal pagi....

Pagi Ahad lepas subuh aku lelapkan mata jap....kul 11 baru bangun..hahahaa...ajak mak n ayah pergi lunch kat Giant Kinrara sambil beli barang2 sket.... lepas lunch...terus balik rumah... and solat Zuhur and terus online lagi....cari bahan cerita untuk show aku... sementara menunggu buah hati aku si Yasmin datang di hantar oleh layla ke rumah aku...lepas tu baru laaa routine harian keluarga ku bermula seperti hari2 yang lain.....

At the end of the day... everybody's happy with their weekend.... Alhamdulilah....semoga minggu ini akan menjadi lebih baik dari minggu2 seterusnya..dan semoga Allah merahmati kita semua.... amin.....