Monday, June 9, 2008

Umrah 2008 dan Sabar

Sesungguhnya, ini lah dugaan ALLAH terhadap umat nya yg sabar. Kerana Dia hanya akan menduga kamu setahap mana yg termampu oleh mu, insya ALLAH...

Dengan Nama Allah, Tuhan Yang Maha Pemurah dan Tuhan Yang Maha Penyayang.

1. Dialah Tuhan, tiada tuhan yang sebenar melainkan dialah yang hidup kekal berdiri dengan sendirinya.

2. Tidak dipengaruhi oleh rasa mengantuk dan tidur.

3. Tuhan yang mempunyai segala apa yang di langit dan apa yang di bumi.

4. Tiada seorang pun yang sanggup memberi syafaat di sisinya kecuali dengan izinnya.

5. Tuhan mengetahui apa yang ada di sisi mereka, di hadapan dan yang di belakang.

6. Sedang mereka tidak mengetahui sesuatu daripada ilmunya melainkan sekadar mana yang Tuhan kehendaki.

7. Amat luas kursi Tuhan sepenuh langit dan bumi.

8. Tidak berat bagi Allah memelihara kedua-duanya dan Allah Maha Tinggi lagi Maha Agong.


Aku terharu bila mendengar Seth baru balik dari Umrah...Alhamdulilah....Ya!! Allah rindunya aku pada Baitullah!!! Insyallah aku sedang berkerja keras untuk ke sana tak lama lagi...mintak2 cuti aku boss approved ...amin..

Insyallah aku akan pergi bersama Tanty...kawan baik ku dunia dan akhirat!!Tanty adalah kawan sejati...kawan yang sentiasa di sisi aku kala sedih dan suka...kala senang dan susah...bermasam muka itu adat tapi Tanty seorang pemaaf....begitu juga aku...ala bisa tegal biasa...aku tak suka berdendam apa lagi kawan baik aku sendiri..setiap teguran Tanty aku terima...begitu juga Tanty...begitu laa adat berkawan..kita manusia biasa tak lari dari kesilapan...biar berjuta org nak pisahkan kita tapi Alhamdulilah...Tanty tau aku siapa..dan aku tau Tanty bagaimana org nyer....kami tak layan penyampai2 cerita...mereka ni suka buat orang porak peranda....Alhamdulilah..Allah sayangkan kami berdua...syukur pada Allah....

Hari demi hari kami menghitung hari untuk menunaikan Umrah bersama2 insyallah..memang niat dalam hati aku untuk pergi bersama2 Tanty...berkat kesungguhan dan ketabahan Tanty ..aku terharu...Tanty tak pernah begini..Tanty yang aku kenal dulu dah banyak berubah...Alhamdulilah!!Alhamdulilah!!Alhamdulilah!!!!

Siang malam aku berdoa...agar Allah menjemput kami ke Baitullah...agar kami dapat sama2 mengadu domba pada Mu Ya Allah!!! kami berserah pada MU Ya Allah...kami redha atas segala dugaan Mu....sesungguhnya kami amat lemah dan takut pada Mu Ya Allah....kami tak terdaya untuk melawan segalanya tetapi Kau Maha Pengasih dan Penyayang....Kau Maha Mendengar dan Kau Maha Mengetahui....Kau sejukkan kepanasan hati kami...Kau lembutkan tutur kata kami....Kau bersihkan jiwa kami...Ya Allah...Yang Maha Pengasih....Kau peliharalah kami daripada melakukan sesuatu yang mungkar....yang bisa membuat Kau murka!!! Ya Allah...Kau berikanlah kasih sayang pada orang2 disekeliling kami...Kau sejukkanlah hati mereka yang panas...Kau waraskanlah akal fikiran mereka....Ya Allah....Yang Maha Adil....Kau hapuskanlah sifat hasad dengki orang2 di sekeliling kami.....Kau jauhkanlah mereka2 ini dari kami..agar kami dapat hidup dengan aman....Ya Allah....Ya Rahman...Ya Rahim...aku mohon perlindungan mu Ya Allah dari syaitan2 ...dan aku beriman kepada Allah dan Rasul Nya...amin...


" Cukup aku berpegang kepada Allah dari segala sesuatu, Allah mengalahkan segala sesuatu, tidak terhenti sesuatu kerana perintah Allah, tidak ada daya dan kekuatan, hanya daya dan kekuatan Allah yang maha tinggi dan maha besar"