Tuesday, June 24, 2008

Jangan pernah lupakan aku...

Assalamualaikum....

Genap seminggu arwah pergi...dalam kedukaan aku ada teman2 yang tertawakan kedukaan ku ..tak pe laa....mungkin dia dah lupa bagaimana rasanya kehilangan orang tersayang...tak pe laa...biarkan dia dengan dunia plastik nya di mana hanya dia sahaja yang bahagia dan sempurna...jangan terlalu riak....Allah Maha Berkuasa dan Maha Sempurna...

Baiklah lupakanlah si dia yang 'hanyut' dengan duniawi....Sewaktu aku pulang ke rumah ptg semlm aku terdengar lagu dari Nidji - Jangan lupakan....tiba2 teringat kat arwah...skrg tiap2 malam tak putus2 aku bacakan Yassin pada semua umat Islam yang telah meninggalkan dunia...semoga mereka dijauhakan siksa kubur, di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman dan juga semoga dosa2 mereka diampunkan...Aku bacakan Yassin untuk semua yang dah meninggalkan kita...termasuk nenek, datuk, nenek saudara, datuk saudara, makcik2, pakcik2, saudara mara, kawan2 tak kira samada aku kenal atau tidak...aku tetap berdoa agar Allah jauhkan mereka dari siksa kubur...nauzubillah...


Ku berjalan terus tanpa henti
Dan dia pun kini telah pergi
Ku berdoa di tengah
Indahnya dunia
Ku berdoa untuk dia yang kurindukan

Memohon untuk tetap tinggal
Dan jangan engkau pergi lagi
Berselimut di tengah dingin dunia
Berselimut dengan dia yang kurindukan

Would it be nice to hold you...
Would it be nice to take you home...
Would it be nice to kiss you...

Memohon untuk tetap tinggal
Dan jangan engkau pergi lagi
Bernyanyilah na na na na na
Bernyanyilah untuk dia yang kurindukan

Would it be nice to hold you...
Would it be nice to take you home...
Would it be nice to kiss you...

Jangan pernah lupakan aku
Jangan hilangkan diriku
Jangan pernah lupakan aku
Jangan hilangkan diriku
Jangan pernah lupakan aku
Jangan pergi dari aku


p/s: dia tetap pergi juaaaaaaaaa.....