Sunday, August 24, 2008

Lagu melankolik...

Assalamualaikum...

How's ya weekend? Aku? hehehehe....weekend yang tenang dan jiwang karat tahap gaban!!! kenapa? ni nak cerita laa ni....

Pagi Sabtu aku hantar parents aku ke KLIA...diorg ada wedding kat JB and Sunday ptg baru balik KL...so i have the whole weekend by myself...and bila dah dok sensorang kat rumah aku pun surfing je laa kan..tak de keje lain...aku surfing Youtube .... nak dengar lagu2 old skoool laa...and aku terjumpa video clip Azie... dia ni popular dengan lagu Pelamin anganku musnah...dan lagu Kau tetap dalam anganku... mula2 aku cuma nak dengar je...tapi bila aku baca lirik dia...alahai..melankoliknyeer.... dan aku baru teringat dulu aku dgn besfren aku mmg pernah suka lagu ni..ahahaha....dulu memang aku dan 2 lagi kawan aku ida dan fauzilah memang jiwang tak ingat laa.... kita selalu tulis surat dgn abg angkat kitorang....Abang angkat aku Mohammad Alim (arwah) dan ida abang Irwandi.. Fauzilah tak de abg angkat tapi dia lah tukang bagi idea untuk kitaorg tulis surat!! hahahaa...

Memang zaman aku bersekolah di Sekolah Menengah Ulu Tiram tu semuanye indah belaka....cuma satu je kenangan pahit....abang angkat aku meninggal dunia sehari sebelum hari jadi ku yang ke 18... masa tu memang laa aku sedih sangat2... apa tak nyer aku dah janji nak sama2 masuk form 6 and university...Kalau aku dengar lagu Gerimis semalam - Sheila Majid aku akan teringat kan saat2 aku terima berita kematian arwah... dalam waktu gerimis senja...aku menangis macam nak rak...ayah aku boleh marah2 aku kerana menangis. Keesokkan hari aku, ida dan fauzilah pergi melawat dan apa yang aku dapat adalah album gambar arwah yang ada mengandungi banyak gambar2 ku.... lagilah sedih hati aku.... arwah seorang anak yang soleh..kalau arwah mengaji satu blok boleh dengar suara merdu arwah... ibu arwah yang paling sedih sekali kerena itu laa anak bungsu kesayangan keluarga....dan aku bersyukur kerana akulah yang paling arwah sayang sepanjang hidupnya....aku selalu membuat arwah gembira dengan mulut becok aku ni... *sigh*

Kadang-kadang aku merasa takut kerana sejak aku di bangku sekolah..aku menyayangi arwah dan di saat kami sama2 bahagia melayari ikatan kasih arwah pergi dgn tiba2, begitu juga dengan SNSA, sedang enak di buai rasa kasih yang sejati....arwah pergi meninggalkan aku... dan suratan takdir sekali lagi aku terpaksa terima dengan tabah atas pemergian insan yang aku baru hendak menerima kasihnya... Aku pasrah ......

Orang sekeliling memang menang menyuruh aku bersabar dan redha...ya... berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul beb...3 orang yang aku sayang pergi meninggalkan aku dan aku tahu itu bukan kehendak ku...tapi ketetapan Yang Maha Esa.... bukan senang lupakan segala...bukan senang nak mengukir senyuman di bibir dan pretend that you are alright..its not easy..nobody said it was easy.... nobody said it was this hard...nobody knows behind the close door....

Di pejabat aku memang tak tunjuk pasal kisah peribadi tak perlu di jaja di pejabat...who cares..buat keje sampai selesai and pretend that you are cool!! *sigh* step out from the office...kau nak melalak ke nak pengan ke....lantakk....that's the principle!!

Barulah orang respek kat kau...kalau kat opis kau nak tunjuk kau ada problem , i bet ..satu keje pun kau tak boleh buat...and lagi buruk bila satu ofis tau kau ada masalah...Hhhhmmmm...malu ehh....diorg bukannya boleh tolong solvekan...diorg tolong hebahkan adalah..*sigh*

So... seteruk manapun masalah peribadi....jangan sekali2 tunjuk kat orang...seperit mana pun kehidupan peribadi kau....jangan sekali-kali bawak ke pejabat...buruk padahnya...

Apa2pun aku sedekahkan Al-fatihah pada arwah-arwah yang telah meninggalkan aku dan kasih ku...semogal mereka ditempatkan di sisi Allah SWT. amin....Al-Fatihah....